Aktualności
W dniach 23 i 24 października najmłodsi uczniowie zostali oficjalnie przyjęci do grona czytelników biblioteki szkolnej. Podczas zajęć w czytelni dowiedzieli się, jak należy korzystać z biblioteki i traktować książki. Pierwszoklasiści wykazali się bardzo dobrą znajomością bajek i baśni, bowiem świetnie poradzili sobie z quizem polegającym na odgadnięciu tytułów utworów na podstawie charakterystycznych przedmiotów w nich występujących. Przed wypożyczeniem książek dzieci złożyły uroczyste ślubowanie, przyrzekając szanować książki i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Nowi czytelnicy zostali też zachęceni do czytania książek, które otworzą im drzwi do świata wyobraźni, przygody i fantazji. Najmłodszym czytelnikom życzymy wspaniałych chwil spędzonych z książką.
22 października br. w Bibliotece Miejskiej w Szprotawie odbyły się warsztaty pt. "Liczby w lesie - związek matematyki z ochroną środowiska" prowadzone przez panią leśnik. W zajęciach uczestniczyły klasy 2c i 3a. Uczniowie podczas zajęć wykonali prace plastyczne i ćwiczyli matematykę, wykorzystując materiały przyrodnicze. Takie ciekawe połączenie różnych dziedzin na jednych zajęciach świetnie rozwija umiejętności oraz wiedzę.
Fani języka angielskiego rozwijali swoje artystyczne, techniczne, matematyczne i informatyczne zdolności, realizując następujące projekty interdyscyplinarne:
- "Little artists" - uczniowie poznali nazwy kolorów pierwszych i pochodnych. Sami tworzyli kolory, wykonywali prace zgodnie z instrukcjami w języku angielskim.
- „Columbus Day" - projekt we współudziale rodziców. W domu uczniowie przygotowali statki, a na lekcji pokonali liczne przeszkody i dotarli, tak jak Krzysztof Kolumb, do wybrzeży Ameryki.
- „Let's count" - najmłodsi uczniowie poznali liczebniki i dni tygodnia, układając gąsienicę, grając w patyczki, a nawet łowiąc ryby!
- „Let's travel" - w tym projekcie wszyscy poznali mapę świata, dopasowali zabytki do państw, a na koniec stworzyli własne mapy.
- „I can learn by myself"- projekt skierowany do starszych uczniów, który pozwolił doskonale zindywidualizować naukę języka angielskiego. Fani gier komputerowych byli zachwyceni, a wszyscy uczniowie zyskali narzędzia, aby samodzielnie utrwalać wiadomości w domu.

