11 szprotawa herb

Dnia 6 listopada uczniowie klas pierwszych skorzystali z zaproszenia Szprotawskiego Domu Kultury i wzięli udział w biało – czerwonych warsztatach z okazji Tygodnia dla Niepodległej.  Podczas zajęć dzieci przygotowywały różne prace techniczne, np. kotyliony w technice orgiami, papierowe kwiatki oraz godło narodowe. Zajęcia te były nie tylko dobrą zabawą dla naszych najmłodszych uczniów, ale uczyły ich nade wszystko patriotyzmu w ich dziecięcym postrzeganiu świata.

Najmłodsi pracowali z dużym zaangażowaniem, a efektem ich pracy były biało  - czerwone symbole naszego wolnego kraju.

Previous Next

Jesień to czas spacerów wśród kolorowych liści, brązowych kasztanów, błyszczących żołędzi czy korali jarzębin. Wystarczy się rozejrzeć, by odnaleźć mnóstwo inspiracji do prac o tematyce jesiennej. Nasz plastyk, pani Agnieszka Lisiecka-Stelmach wzięła udział w kursie "Świadomość i ekspresja kulturalna – jesienne inspiracje plastyczne", organizowanym przez ODN w Zielonej Górze, gdzie dowiedziała się, jak w ciekawy sposób można wykorzystać dary jesieni w pracy z dziećmi. A na zachętę przedstawiamy kilka kolorowych pomysłów.

Previous Next

Dzień 7 listopada w szkole obchodziliśmy jako Dzień postaci z książek. Uczniowie klas I – IV przebrali się za bohaterów ulubionych utworów. Wśród postaci książkowych można było zobaczyć wróżki, czarnoksiężników, smerfy, smoki, czerwonego kapturka czy dziewczynkę z zapałkami. Pojawiły się również postacie z książek przygodowych i detektywistycznych, fantastycznych i komiksów, jak np.: detektyw Pozytywka, piraci, Harry Potter, Pan Kleks, Pinokio, bohaterowie Opowieści z Narnii czy Koziołek Matołek a także wiele  innych. Wszyscy uczniowie byli bardzo zaangażowani w realizację projektu i pięknie się zaprezentowali.

 Każda klasa w nagrodę otrzymała książkę do wspólnego czytania.

Na te i inne pytania odpowiemy Wam, drodzy uczniowie, podczas maratonu filmowego, który odbędzie się 2 listopada, w godz. 6.30-16.00, w świetlicy przy pl. Kościelnym 3 i przy ul. Kopernika 22 w godz. 8.00- 14.00. Serdecznie zapraszamy.

Harmonogram seansów w bud.A przedstawia tabela poniżej, a seanse w bud.C niech pozostaną niespodzianką.

Godzina

Tytuł

Reżyser

Nauczyciele sprawujący opiekę

6:45 – 9:30

„Hugo i jego wynalazek”

Martin Scorsese - lektor

Katarzyna Kozik

9:30 – 12:30

Hotel Transylwania

Akademia Pana Kleksa

Genndy Tartakovsky

Krzysztof Gradowski

Weronika Bała i Monika Janowska

12:30 – 16:00

Epoka lodowcowa 5 – mocne uderzenie

Dzwoneczek i tajemnica piratów

Mike Thurmeier

Peggy Holmes

Beata Zapolska i Malwina Padula-Kaczorowska

 

KLASOWE CZYTANIE DZIADÓW CZ.II ADAMA MICKIEWICZA

Zbliżający się Dzień Zaduszny, a wcześniej Wszystkich Świętych, nie powinny przejść bezrefleksyjnie. Młodemu człowiekowi, takiemu siódmoklasiście, w którym tętni radość życia nie czas myśleć o śmierci, ale czas uczyć się dobrze żyć i czas czytać LEKTURY. Lektura, to szczególnie nielubiane słowo w szkole – wiedzą o tym nie tylko uczniowie, bo i rodzice. Szukając, więc sposobu na dobre spotkanie z lekturą, wzorem lat poprzednich, klasa VII A na lekcji języka polskiego przygotowała klasowe czytanie Dziadów. Odbyło się ono w scenerii zaciemnionej klasy, przy wielu zapalonych zniczach /niezbędny rekwizyt na zbliżające się dni/ Nie nadawało to, co prawda, atmosfery cmentarnej kaplicy, jak to jest w utworze Mickiewicza, jednak tworzyło aurę tajemniczości i zaciekawienia i zawołanie chóru „Ciemno wszędzie, głucho wszędzie, / Co to będzie, co to będzie?” brzmiało w wykonaniu klasy niezwykle podniośle i groźnie. Czytanie utworu zaplanowaliśmy na wigilię Wszystkich Świętych, gdyż właśnie wtedy rozgrywa się akcja utworu. W najbliższych dniach wspominać będziemy naszych zmarłych i właśnie zmarli są w połowie bohaterami dramatu. Drugą połowę stanowią żywi, którzy według ludowego zwyczaju, chcą pomóc zmarłym ulżyć w cierpieniu duszy i, co tu bardzo istotne, czerpią naukę życiową. I chodziło oto, by taką naukę „wyczytali” uczniowie. Utwór Mickiewicza ma wyraźne przesłanie moralne  - wskazuje na konieczność liczenia się z konsekwencjami popełnianych czynów. Surowa moralność ludowa, wnioskują uczniowie, zmusza do uczciwego życia z innymi i dla innych. I taka refleksja, w związku ze zbliżającymi się dniami „ku pamięci”, jest wskazana nie tylko dla siódmoklasisty

Nasza lokalizacja

Nasz kanał YouTube

proocent

Search